SlideShowHeader

tisdag 22 november 2011

BiffeN

Man blir på så bra humör och positiv när man får saker gjorda!
Idag är en sån dag. Idag känns det som om ingenting är omöjligt och en dag kan jag göra precis det jag drömmer om.

Efter skolan var jag ut och red Máttur. Alldeles själv för första gången. När jag hoppade upp testade han mig och det blev lite "rodeo". Anande lite att det kunde hända. Men han lugnade snabbt ner sig och så var han lika fin som bara han kan vara. Men med mera ridning så försvinner nog även "rodeon" när man är själv. Han gjorde det ju första gången här hemma när jag var med mamma men andra gången gjorde han ingenting. Så det löser sig :) Tar ju tid att lära känna en häst!

Jag skrittade, stanna, rygga, töltade, travade och galopperade lite :) Tog för mig lite mer och tryckte lite mer på honom i traven och galoppen. Härligt!

Sen fick hästarna lunch och jag käkade fajitas till middag, mums!

Efter middagen fick jag en hel del plugg gjort medan jag väntade på pappa som var på möte och sen for vi till gymmet.
Började med att springa 2,4 km på löpbandet. Slog min tid från konditionstestet på gympan med 1,5 minut. Sååå nöjd med mig själv. :)
Sen gjorde jag en massa annat.

Igår hade vi 45 minuter HIT (High Intensive Training) på provperiodsgympan. Ganska kul, men aj träningsvärk.

Så undrar om jag ens kommer upp ur sängen imorgon? :D

Föresten så kommer jag ha fysträning 2 ggr i veckan på specialidrotten i period 3. Gissa vem som kommer bli pinad och vara biff sen?
Sen i period 4 får jag börja med specialidrotten med Malin igen. Längtar, Längtar, Längtar!! :)

Puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar