SlideShowHeader

fredag 25 november 2011

Mys!

Hej!
Äntligen fredag. Äntligen är finskaprovet över (Som faktiskt gick helt hyffsat).
For hem med 13.05 bussen och for ut och red Máttur nästan direkt.
Först red jag lite i korallen och sen ut för första gången här hemma. Han skötte sig prima!
Det var verkligen en superhärlig känsla. Gångarterna blev mycket bättre ute än inne på korallen!
Dessutom lyssnade han så fint och var inte ett dugg testande.
Så, så, så härligt att få galoppera upp för "galoppbacken" i hans mjuka stora galopp!

Efter Máttur så var det Sambós tur. Han kände sig nog som det svarta fåret i hagen när kompisarna är fuxar. Men det hade han löst. Rullat sig i lera och sen i ligghallen och vips så var hela ryggen samma fuxfärg som de andra.
Mindre kul att rykta honom dock. Dammig häst?
Men han var såå fin och underbar att rida idag. Pigg, uppmärksam och framåt!
Töltade som en klocka, travade med mycket swung och galopperade bra!
Älskade, älskade bästaste Sambó! :)
(Kanske måste bevisa att man faktiskt är bäst nu när det har kommit en nykomling som konkurrerar?)

Ikväll har jag sett på idol och gråtit. (Inte av sorg, utan av att det var så känslomässigt och fint. Speciellt när Moa sjöng åt sin bror, då bölade jag. ÅH vad fint det var)

Joatt jag vet att min blogg är lite slö utan bilder. Men det kommer, det kommer. Bara jag hinner!
Har bilder kvar att visa från Brösarp och från ihopsläppet av hästarna.
Men ni får vänta på det goda.

Och ha en bra lilla jul utan snö och med ca. 10°c imorgon :)
Puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar