SlideShowHeader

söndag 20 november 2011

Ridning och Ihopsläpp

Hej Hej!
Var ut och red Máttur för andra gången här hemma idag. Red honom igår också. Då gick det helt okej, red på eggbettet i korallen. Först när jag hoppade upp testade han mig och bjöd på några bocksprång. Men sen var han som vanligt igen! Han blev lite högre i formen imellanåt i tölten men annars gick allt bra :).

Idag så var han helt sjukt duktig! När jag gjorde i ordning honom lyfte han jättefint på hovarna tidigare har han typ växt fast i marken när man ska kratsa hovarna. Men nu behövde man knappt nudda benen så lyfte han!
Testade stångbettet på honom idag, Magnús sa förut att han har det lättare i tölten med formen om man har det så.

Red i korallen idag också och han testade inte alls utan gick snällt och fint. Tölten, traven och galoppen funkade riktigt bra! Känns som man dansar fram när man sitter på den hästen! Han är så fin!
Tycker han funkar riktigt bra på stångbettet, jättelätt i munnen och man behöver knappt ta i honom. Men kommer nog variera mycket och använda båda betten. Stångbettet är jättebra i tölten så han går rätt men sen vill jag ju att det också ska gå lika bra med eggbettet. Dessutom så får man ju inte tävla på stång i lätt klass :)

Efter jag hade ridit Máttur så släppte vi ihop honom med Sambó. Det funakde skitbra! Först bara stod de i varsitt hörn i hagen. Men sen när de gick fram till varandra skrek dom lite och sambó vitade lite på benen. men värre än så var det inte. En stund senare gick de och betade sida vid sida. Sambó t.o.m kliade Máttur! Bff?

Medans Máttur och Sambó bekantade sig lite mer så for jag ut en sväng med Saeta! Det gick helt ok :) Sen släppte vi in Saeta också. Funkade jättebra! Hon skrek lite, men inget annat!

Känns så skönt att de alla 3 kan gå tillsammans! Skönt att det inga blev några storbråk heller, dessvärre blev det ju inte några springbilder heller ;)

Puss!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar