SlideShowHeader

lördag 8 januari 2011

Dagens

Chao!
Vaknade vid 11 imorse, tvättade håret och for till Anja och tittade på hennes hästar!
Sen hem och rida mitt busfrö Sambó, han skötta sig prima. Vi var ut på Gesterbyvägen, töltade mycket, böjde honom hit och dit så han skulle få bättre form och få renare tölt och sen trav och en del galopp :)
Imorgon är sista passet med honom och sen får han vila. Ska bli lite tråkigt att inte rida honom på 3 veckor, men sen är han mycket roligare att jobba med när han har ny energi och dessutom så att han orkar med några tävlingar i Sverige under våren :) och så har jag ju mer tid att lägga på Kyndill & Saeta då.

Efter jag hade ridit Sambó tog jag Kyndill som pappa hade ridit och travade honom på ovalen och sen fick han skritta av sig med min kusin Mateo på ryggen :)

By the way så blir jag så irriterad på alla snöskotrar (kom ca. 15 idag) som kör på mormors åker som vi rider på som de inte får köra på. Saeta blev livrädd för dem och jag vill inte ens veta vad som skulle hända om man är ut och rider på åkern och 15 snöskotrar kommer i full fart....

Jaja, hejdå!


2 kommentarer:

  1. Usch, tur att det gick någorlunda bra idag med snöskotrarna :) Undrar om det var deras dag idag, flera i godby & i mariehamn ;) haha!

    Du gissade rätt på bett också (:
    Funkade super tyckte jag!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja dom var ju inte bara en och två ;) Det värsta var ju att de körde tillbaka på åkern vi brukar rida på.. Men mormor skulle ringa och prata med nån av dem :)

    Jag såg det, måsta ju passa på och gissa när jag hade en aning och så fick jag ju en länkning, alltid kul om nån till kikar in på bloggen :)
    Bra att det funkade!

    SvaraRadera