SlideShowHeader

onsdag 19 januari 2011

Rymmning

Hej!

Jag kom gåendes längst grusvägen efter skolan. Kollar upp mot hästarna och vad ser jag.. Jo Istället för 4 hästar i hagen.. bara två..
Sen ser jag lite åt vänster och ser på lurviga hästrumpor, där vi har allt hö...
Kan ju säga att jag som redan från innan var trött och irriterad blev speciellt jätteglad..
Speciellt när Saeta som har haft fång står och käkar ur höförvaret..
Men dem blev nog lite överraskade och såg väääldigt oskyldiga ut när matte hade kommit på dem.
Gick nästans inte att vara sur på dem med blicken dom gav en :)
Men iallafall.. HMPF!

Ska berätta hur det troligen har gått till.
Min häst, Sambó har lärt sig att öppna grindar.
Blå pil: ett elstängsel som går vid höhäcken, som man förövrigt ser i bakgrunden bakom Saeta.
Sambó öppnar dem alltid, alltid och alltid. Mest för att få uppmärksamhet.
Jag vet inte riktigt hur han gör med mulen med han gör något med mulen mot handtaget så den fjongar upp. (Fjongar, vilket fint ord).

Röd pil: Banden i ligghallen var också nerrivna, så där har Sambó antagligen gått in till Saeta och sen har han öppnat alla 4 handtag som den röda pilen visar.



Svart pil: Sambó och Saetas ligghall, där de ska vara.
Vit dörr: Dörren in till sadelkammaren

Grön pil: Där vi väger upp hö och en höbal + en halmbal + ikeapåsar uppvägda med hö är.
Och även var Sambó och Saeta stod och mumsade i sig hö.

Sambó.
men inte kan man säga att han är dum, är inte alla som kan öppna grindar själv. Men någon speciellt bra egenskap är det ju inte.. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar