SlideShowHeader

lördag 3 december 2011

Aj!

Haha, kom knappt upp ur sängen imorse. När Lena sa efter specialidrotten att jag antagligen kunde ha träningsvärk de närmsta dagarna skojade hon inte.
Jag kan ju knappt gå! Har träningsvärk i vaderna, baksidan av låren, ljumskarna, rumpan och magmusklerna.
Kan ju säga att det inte var så bekvämt att galoppera med träningsvärk i rumpan!

Men idag iallafall hade jag introduktion av hästmassage till specialidrotten.
Filmade hästarna löst och gick igenom vad vi såg. Sen fick jag se hur jag ska göra när jag känner igenom muskulaturen. Var jätteintressant! Speciellt var de antagligen var spända för att de rörde sig på olika sätt.

På tisdag kör vi igen och då börjar vi massera.

Sen var jag ut och red Máttur och Saeta på åkern.
Det var första gången jag red Máttur på åkern och han var så duktig. Lyssnade på minsta vink!
Så härlig känsla att få galoppera över en lång åker med sin egna fina häst (om vi bortser från rumpträningsvärken då).

Saeta var pigg som fan och det var skitkul. Älskar att busa med den hästen hon har så mycket energi! Vi rejsade lite och sen töltade hon jättefint och traven var också stor och bra.
Fina flickan.

Imorgon ska jag åtminstone rida sambó och máttur :) Sen kommer Malin hit och lär mig räkna foderstater :)

Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar