SlideShowHeader

tisdag 6 december 2011

Självständighetsdagen

6 december och ledig. Skönt.
Hade andra passet av hästmassage till specialidrotten idag. Det var Sambó som fick bli knådad eftersom jag tycker han behövde det mest. Efter ett tag släppte de spända musklerna mer och mer, men ännu så länge är de inte helt lösa utan lite stela fortfarande.

Efteråt var jag ut och red Máttur på åkern. Han är så mysig! Han lyssnade jättebra men jag tycker det är lite svårt med tölten. Blir bara korta sträckor och han faller så lätt in i traven. Sen är det så svårt att få takten ren och att han ska gå i fin form samtidigt.Men det beror nog mest på mig. Men jag lär mig, vi lär oss, vi har gott om tid att lära känna varandra och hitta knapparna :)

Sen red jag Sambó på åkern. Var huuur länge sen som helst jag red honom på åkern så han var lite väl upphetsad (tolka inte fel tack :)) och var mest koncentrerad på allt annat. Men han var pigg och alert. Däremot bet han sig verkligen fast i höger tygel :( I skritten gick det bra, men både i traven, tölten och galoppen var han som en sten i höger hand :( Efter ridpasset märkte jag dock att han hade lagt tungan över bettet så kan nog delvis vara därför.

Imorgon är det skola igen... Men om jag inte har infotimme slutar jag kvart i 1 så hoppas på det! :)
Trött, håller på somnar nu, men måste öva på engelska ord före jag går och lägger mig!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar