SlideShowHeader

söndag 11 december 2011

Korallridning

Det är så skönt att vara ledig. Sovmorgon idag igen :) Dessutom är det typ 10 dagar till jullov!
Idag har jag iallafall hunnit rida alla 3 hästar i korallen!

Jag började med Máttur från marken, tänkte hoppa upp men när jag hade foten i stigbygeln så gick han iväg. Fortsatte en stund till från marken då och sen när jag hoppade upp stod han lungt och stilla. Själva ridningen fungerade också bra! Tölten i högervarv kändes superbra. Han var lite hög, men takten var bra och han höll igång hela tiden utan att falla över i trav. Så underbar känsla att rida den hästen :)
Vänstervarv gick inte fullt lika bra, men ändå bättre än vad det har gjort tidigare här hemma.
Traven och galoppen funkade jättebra i båda varven :)

Nästa häst fick bli Saeta. Började även med henne från marken och hon flyttade fint undan!
Ridningen gick också bra. Hon är ju inte alls musklad än, men hoppas det hjälper med foderbytet nu. Iallafall har hon gjort framsteg i ridningen, nu orkar hon hålla igång själv och travar på riktigt bra, varv efter varv. Tidigare travade hon alltid en liten bit, saktade av, liten bit, saktade av. Men inte nu mera :)
Sist men inte minst så var det Sambós tur.
Kände noggrant på hovarna och de var inte alls varma idag som tur var!
Började med att "löslongera" honom lite i trav, sedan lite markarbete och sen hoppade jag upp.
Han flyttade bakdelen bra och svarade bra för hjälperna. Tölten var ren i takten och han höll igång bra! Han var fortfarande fast i höger tygeln, men i slutet så blev han lite bättre. Traven var skitbra och likaså galoppen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar