SlideShowHeader

lördag 17 december 2011

Inget dåligt väder, bara dåliga kläder?

Så förbannat skönt med sovmorgon! Helt underbart att bara få sova tills man vaknar av sig själv! Finns nog ingen bättre start på en dag!
Har däremot rejält med träningsvärk från gårdagens fys-specialidrott.

Självklart har det regnat hela dagen, men det har inte hindrat mig! For äntligen ut och red på finaste Máttur.
Började med att löslongera honom i skritt,trav och galopp, sen jobbade jag honom lite från marken och sen hoppade jag upp och han stod snällt stilla!
Ridningen gick jättebra och han skötte sig fint och var pigg och glad. Tölten så hade han bra framåtbjudning och gick inte över i trav alls, däremot var han lite hög i formen och takten var inte klockren.
Men det är iallafall ett framsteg med framåtbjudningen :) Och jag är nöjd med passet!

Sen jobbade jag Sambó med lite ledarskapsövningar. Flytta bakdel och framdel, jojoleken och longera och sen lite join up.
Gullehästen var skitduktig och tyckte det var jätteroligt :)
Man blir så glad av Sambó!

Sen samma sak med Saeta. Flytta framdel/Bakdel gick jättebra, jojoleken helt okej men i longeringen och join up så var hon ganska så lat och ointresserad :/

Nu ska jag snart iväg till stan till Nina, Kim och Mateo på middag och sen far jag till Älskling! :) Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar