SlideShowHeader

söndag 20 mars 2011

Veckan

Eftersom jag inte har hunnit bloggat annat än bloggutmaningen varje dag tänkte jag berätta om den här veckan nu istället.

Måndag
-For till Aftonsol så jag var där klockan 08.00.
Träffade Mia och Rolle. Mia började med att visa mig runt och sedan började vi mocka.
Sen lunch, vägde upp ensilage och kraftfoder. Tog in hästarna.Putsade 2o träns.

Tisdag
-Började 08.30, tog ut hästarna med Mickan. Herrigud vad stora dom var när man är van med små isisar! Mockade massor av boxar och sedan kafferast. Bar ut lunch ensilage och lagade iordning nattensilaget. Käkade lunch, började rycka manar.

På kvällen var jag på zumba och pinade livet ur mig, typ :)

Onsdag
-Kort dag med Åsa, slutade redan 12. Kände mig som 87 år gammal hade träningsverk i varenda muskel i kroppen kändes det som, iallafall i ryggen, axlarna och armarna.
Vi tog ut hästar, mockade, vägde upp ensilage. Sen kom Malin med Teitur till "lilla" ridhuset, så kollade lite när hon jobbade med Teitur innan jag for till stan med Åsa.

I stan gick jag till syrran, lagade min ugnspizza till lunch och tog sen bussen hem och for ut på fina Sambó :)

Torsdag
For till Aftonsol till 12, gick ut med ensilage och sen skulle jag rida stor häst för första gången i mitt liv.
(Har ridit islandshäst i 8 år, suttit på en travare en gång och ridit en d-ponny på Irland en gång, men förövrigt ingen stor häst) :P

Iallafall skulle jag få rida Arrie, ett fux sto.
Det gick nog bra. Kändes inte alls så högt när man satt på men kändes mycket mer "kantigt" än att rida islandshäst. Red för Mia ,med 2 andra i "lilla" ridhuset. Gjorde lite skänkelvikningar, serpentiner, galoppfattningar osv.

I slutet gick det riktigt bra och fick dessutom beröm för min sits och att hon sett få islandshäst ryttare med sån sits :) Så det var lite kul, har aldrig tidigare fått beröm för min sits, men ger all cred till min childeric som förändrat min sits :D Dessutom sade hon att jag var mjuk i handen. Kul! :)

När jag hade ridit så fick jag fortsätta rycka manar (vilket förövrigt också var första gången den här veckan jag någonsin gjorde det. Så resultatet kanske inte blev världens jämnaste och snyggaste men.. :P

Fredag
-Var med Mickan, släppte ut alla hästar, mockade, vägde ensilage, lunch, ryckte lite till manar.

Var också meningen att jag skulle varit med och tittat på en lektion, men det passade inte med tiderna tyvärr :/

Var till stan med mamma och köpte ny vinterridjacka och stigläder på häst&fritid :).
På fredagkväll for jag till älskling och myste :) ♥

Lördag
-Vakande bredvid Sötnos! Chillade, var ut och fixade på kian och sen blev jag hämtad :/
Hemma så käkade jag lunch och var ut och red Sambó.

Det gick verkligen skitbra. Herrigud vilken lättnad. Han var inte det minsta stel i höger sida och han lyssnade jättefint. Gjorde skänkelvikningar, fram & bakdelvändningar och lite sånt. Sen töltade vi också, för första gången på länge och det gick bra! :) Det ända var att han försökte lite smita genom att öka, men huvudsaken att han var lösgjord och inte låst i höger sidan :) Sen var han inte alls dominant på åkern. Bästa hästen! ♥
Ska dessutom rida lektion för Malin på onsdag! :D

Nu ikväll kände jag för lite omväxling, så jag möblerade om i rummet. Sen ångrade jag mig pallrade med att sådär skulle jag aldrig trivas. Men städade upp och nu känns det riktigt mysigt :) Kanske laddar upp bilder imorgon om jag orkar dammsuga ;)


Men nu godnatt! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar