SlideShowHeader

söndag 29 maj 2011

Álenskurs officiella vårtävling

Nu lite efter som alltid tänkte jag berätta om tävlingen. Kom hem så sent och var så trött igår att jag inte hann blogga, och idag har jag först jobbat och sen varit till Älskling en sväng. Men nu ska jag berätta!

Började med att jag red Sambó i V5 kvalet.
Tölten gick bra 4,5 4,5 4,0
Traven gick super, men den har vi ju också vår näst bästa gångart! 5,5 5,5 5,5
Skritten som är vår bästa gångart fick vi 5,0 5,5 6,0
Sen kom galoppen och ställde till heeela skiten. Han fattade fel. Jag bytte till rätt. Och sen byter han till fel och total sticker och skenar och lyssnar iiinte alls..... :( så poängen blev hela 0,5 1,0 3,0

Så totalt blev det: 4,0 4,3 4,4 = 4,23

Var något besviken på Sambó efter galoppen. Eftersom att han får INTE sticka sådär!!!


Sen var det Kyndills tur i V5
Han var jättefin i tölten och fick: 4,5 4,5 5,0
Traven som vi har jobbat stenhårt med som han har svårt med fick vi: 5,0 5,o 5,0
Skritten gick också bra: 5,0 5,0 5,0
Galoppen blev tyvärr fel :/ så 0 0 0

Men annars hade han ju superfina poäng, gamla gubben, bara vi skulle satt galoppen!

Men fick en domar kommentar att det var en prydlig visning och en "söt häst" hihi ;)

Men poängen blev ju då: 3,6 3,6 3,8

Sen var det dags för T7 uttagningen

Sambó kände nog på sig att matte var besviken och gjorde verkligen bra ifrån sig!
Arbetstempo tölt: 4,5 4,5 4,5
Valfritt tempo tölt: 4,5 4,5 5,0

Såååå nöjd, tölten är ju vår svåraste gångart!!
Blev totalt av domarna: 4,5 4,5 och 4,8 =4,60
Alltså nytt personliga bästa!! :) Fina hästen!

Kyndill skötte sig sååååå bra i T7 också.
Arbetstempotölt: 5,0 5,0 4,5
Valfritt tempo tölt: 4,5 4,5 5,0

Totalt: 4,7 4,8 4,8 = 4,77
Sen var det finaldags! I V5 kom jag till b-final med Sambó! Även denna gång så stack han i galoppen.. Men först i fel galopp men sen i rätt.. Men vann b-finalen med poängen 4,88 och blev uppflyttad till A-final i V5. Och blev fel galopp först då med och han stack lite. Men i galoppen fick jag 5,0 3,5 och 4,5, lite delade meningar alltså ;)

Men trots det så kom jag på andra plats totalt i a-finalen. Men blev etta bland ungdomarna med poängen 5,0! Nytt rekord för oss där med. Dock är det ju uttagningspoängen som är det viktiga men ändå jättekul att vi gjorde en rejäl comeback efter uttagningen och vann! Är så glad och nöjd att se att arbete har gett resultat, speciellt i tölten!

Eftersom jag blev uppflyttad till a-final så strök jag mig i b-finalen för T7 med Sambó. Men kvalade med Kyndill till A-final och vann T7 bland ungdomarna! Duktiga Kyndill!

Så slutade riktigt bra för oss iallafall 1:a i V5 med Sambó och 1:a i T7 med Kyndill.
Duktiga pollar och en nöjd matte :)
Det här var iallafall vad jag vet den sista tävlingen tillsammans med Kyndill. Han är iallafall kvar till 19 Juni tror jag det var. Men jag har haft riktigt roligt med honom och fått lära mig rida pass på honom! Synd bara att vi inte fick visa det på prova på tävlingen ;)

Puss godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar