SlideShowHeader

lördag 7 maj 2011

Påväg hem igen!

Nu är jag påväg hem igen!
Har både gått upp och ner idag. Men det hör till :)
I kvalet till V5 så slog jag mitt personliga bästa och fick 4,93. (0,03 bättre än mitt tidigare)
Med de poängen gick jag vidare till b-final. Av domarna fick jag 4,8 , 4,9 och 5,1 i uttagningen

Sen red jag T8 uttagningen. Men den gick på skit. I vänstervarv bara hetsade han och rollade och sen i höger varv fick han verkligen fnatt och började stutsa på stället och bara rollade och stutsade ett halvt varv och sen blev han fin. Så det gick ju då tyvärr inte så bra, blev 3,70. Men vi kan bättre, men det var på nytt ställe och så det är sånt som händer.

I V5 b-finalen så gick det först okej, tills det kom upp två ekipage bakom oss och då blev han rädd och bara studsade och hoppade igen så först efter de hade ridit förbi så kunde jag rida honom framåt ordenligt men då blev det mest roll och så.. Sen i traven så hade han bra energi.. förutom att han ville springa om alla, så det blev tyvärr en hel del galoppinslag i början. :(
Men sen kom vi till skritten och det gick verkligen super! Bästa skritten vi någonsin haft! Då fick vi 6,5 ,6,5 och 5,5! Så då blev jag skitglad :) Sen i galoppen så blev det bara pannkaka med. Först höll han på bytte galopp hela tiden och sen stack han och bara skenade och skenade och han lutade verkligen i kurvorna...

Men trots alla missöden slutade vi som 4 i b-finalen och fick en fin rosa och vit rosett!

Så det har både gått upp och ner. Men han var inte riktigt sig själv och dessutom hade vi ju kört genom Stockholm dagen innan så.. Men det har varit en erfarenhet och såna är det bra av att ha ;)

Nästa tävling är på travbanan nästa söndag. Så då är det skönt att vara på ett ställe man känner till. Så får vi se hur det går!

Bilder lovar jag att ni ska få imorron! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar