SlideShowHeader

måndag 16 maj 2011

Prova på tävling bildbomb

Hej!
Här kommer de utlovade bilderna från gårdagens tävling. Tävlade Sambó i lätt tölt och lätt fyrgång. I lätt tölt fick jag 3,8 och kom med i b-final. I b-finalen så fick jag 4,5 och 4,0 vilket resulterade i 4,25 och en total 5 plats :)

I lätta fyrgången fick jag 4,5 i kvalpoäng, men fattade först felgalopp vilket blev ett 1,5 poängs avdrag i galopp poängen. Men kvalade iallafall till a-final och i a-finalen fick jag poängen 4,75 och det gav mig en andra plats :)

Kyndill så tävlade jag i prova på F1 och prova på T1.
F1 gick sådär, tölten,traven och skritten gick bra och sen så fick jag fel galopp, så det blev en nolla och så var han så trött efter galoppen så fick ingen pass så blev 0 där med. Så det var lite synd men borde ha satt upp programmet tölt-trav-galopp-skritt-pass istället. Men nu har vi testat det iallafall :) Poängen blev 2,6 haha :P
I T1 med Kyndill så hade jag iiiingen aning hur det skulle gå.. Men korta tölten gick bra, sen kort tölt på kortsidorna och ökad tölt på långsidorna gick nog helt okej, men sen ökade tölten var ju inte så mycket till ökad. Men jag har provat på det också nu :) Fick iaf 3,3.
Nästa tävling är den 28 Maj och då ska jag tävla lätt tölt och lätt fyrgång med båda två. Sen ska jag till Sverige 11-12 Juni och det är de tävlingar som är planerade hittills, sen får vi se hur hösten ser ut :)
Tove hade dock sagt till pappa att Sambó var ojämn i höger bak i tölten. Så nu är jag jätteorolig :(((. Men ska till Hammarland på onsdag antagligen så då får jag höra med Malin. För det är bara i tölten det märktes så.. och vi har förstås alltid haft lite svårare med att aktivera höger bak... Men hoppas det inte är något eller att han bara var trött... ÅH :(((
Tycker om den här bilden på Kyndillen!






Enjoy!

1 kommentar:

  1. Ni var superduktiga! :)
    btw. har ni nå bilder på mig och Muni? mamma fotografera inte alls nått nästan... blev bara 2 filmer...

    SvaraRadera