SlideShowHeader

fredag 13 maj 2011

Funkar igen!

Nu verkar blogspot funka igen! Nice!
Och ännu bättre är väll att det är fredag :)

Igår var jag till travbanan en sväng med Sambó och Kyndill.

Sambó var jättelugn och lyssnade super. Han var mjuk och efter fösta gången jag hade töltat så blev tölten bättre och renare. Sen travade vi, skrittade och galopperade. Vi har fortfarande lite problem med galoppfattningarna..
Första gången tog han fel galopp, men saktade av honom till trav och så tog han rätt. Andra gången vi skulle galoppera blev det rätt med en gång. Så vi får se hur det går på söndag.

Töltade även lite i höger varv och det gick också bra! :)

Sen var det Kyndills tur. Han lyssnade också fint. Tölten var ok, traven blev faktiskt också helt okej, traven är nämligen Kyndills svåraste gångart med han travade för första gången i form med jämn tygelkontakt igår. Jätteroligt!
Sen skritten var bra.. galoppen är också svår eftersom det lätt blir korsgalopp. Sen la jag honom i pass en långsida. Det gick jättebra och blev pass direkt hela långsidan!

Till sist övade jag på T1 programmet och det gick också bra, lite hög form i ökade tölten bara.

Efter båda hade blivit ridna så tvättade jag dem.

Så det var den kvällen på travbanan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar