SlideShowHeader

torsdag 26 maj 2011

Projektvecka

Projektvecka dag 1 har börjat.
Sov till halv 10, käkade frukost och sen gick jag ut och började med Sambó.
Började med lite natural horsemanship övningar. Kände igenom honom överallt, först med handen, en plast kasse och sedan spöet. Spöet tyckte han var lite läskigt.
Sedan gjorde jag lite flytta bakdelen övningar, backa, jojo leken, och lite ledövningar.
Han reagerade riktigt bra på jojo leken!

Sen gjorde jag samma sak med Saeta, även där gick jojo leken och flytta bakdelen riktigt bra!
och sen Kyndill, som aldrig vad jag har förstått har hållit på med horsemanship.
Men det gick ändå hyffsat med honom. Att känna igenom honom med handen, plastpåsen och spöet var inga problem. Flytta bakdelen gick också ganska bra! Men jojo leken var lite svårare.

Nu ska jag ut och rida Saeta och Kyndill och longera Kyndill. Sen börja skriva på uppsatsen.

Min projektveckas rubrik är alltså:
Hästträning + uppsats

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar