SlideShowHeader

tisdag 10 maj 2011

Omtumlande!

Vilken dag.
Efter skolan var jag på massage, skönt, men ont gjorde det. Så var trots allt en skön smärta.
och det behövdes verkligen.

Väl hemma så flyttade jag över Sambó till en grönare hage medan Saeta fick sitt hö. När jag ska gå in går jag över gräsmattan. Och när jag ska sätta ner foten råkar jag se något mörkt. Tur nog hinner jag reagera och hoppar över det mörka som visar sig vara en huggorm.

Skräckslagen och rädd iaktar jag huggormen som knappt reagerat över att jag för en liten stund sen var påväg att mosa den med min fot.
Plötsligt får jag för mig att hämta en spade, vilket jag också gör. Sen går och tillbaka, och letar upp ormen.

(Det bör även sägas att jag är livrädd för ormar och aldrig tidigare ens tänkt tanken att vara så nära en huggorm så man skulle kunna slå en spade på den.. Mina tidigare möten med ormar har alltid varit ett skrik och sen springer jag bort från den så långt som möjligt så snabbt som möjligt)
Jag höjer den tunga svarta spaden och siktar in på ormen. Slår ner, träffar ormen, skriker lite och ormen slingrar iväg, trots att jag träffade den.. Men att dö kunde den nog fan inte göra :(

Trots att ormen inte dog är jag stolt över mig att jag kunde överge min rädsla.

Nu har jag belöna mig med ett antal bitar After eight chokald och ska just ut och rida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar