SlideShowHeader

söndag 1 maj 2011

Dagens påhitt

Söndag igen då. Vilket innebär måndag imorgon. Usch :(
Men det är iallafall trots det är måndag en dag närmare till Dis tävlingen :D

Idag har annars varit en bra dag. Min Älskling vaknade före mig för ovanlighetens skull och vi steg upp vid halv 11 tiden. Älskling var här till 1 tiden ungefär :) ♥

Sen käkade jag grillat för första gången i år och så var jag ut och red Sambó och Saeta.

Sambó red jag först genom skogen och längs åkerkanten. De har sått på åkern nu så det begränsar tyvärr en hel del ridvägar..
Men red till mormors maskinhall och tränade lite där. Sambó var jättemjuk i munnen så det kändes skitbra. Sen var jag ut till nyåker och töltade och galopperade lite. Funkade prima, men han var ganska trött så han får vila imorgon. Han har trots allt blivit riden en hel massa dagar i rad nu :)

Saeta var jag först ut och klättrade med i skogen. Jobbigt men så bra! Sen travade jag henne lite på volter och travade och galopperade som vanligt över lite stockar. Hon blir så otroligt glad när hon får göra det och man blir verkligen glad av att rida Saeta. Sen gick vi på äventyr till rastplatsen innan vi galopperade lite och sen skrittade hem. Fina flickan.

Sambó fick på sitt eksemtäcke först idag iår. Han har inte börjat klia ännu, antagligen för att han får noni. Men såg att han gned lite i svansen efter ridpasset så kände att det var lika bra att slänga på täcket. Han har fått så fin man och svans nu så skulle vara synd om han ska klia av det. Men värst är han på hösten.

Bild från ifjol.

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar