SlideShowHeader

onsdag 28 april 2010

Nattfari Kvaltävling

Nu äntligen, kommer uppdateringen om tävlingen.
Bilder kommer senare.

Tänkte berätta lite om tävlingsdagen då:

Jag vaknade tidigt och var något nervös.
Efter frukost, lastning och packning så bar det av mot tävlingsplatsen och ju närmare vi kom, desto mer nervös blev jag.

Väl framme byggde vi hage för Sambó att stå i.

Sen började det närma sig första grenen.
Väl på hästryggen började jag rida fram Sambó och då;
Allt kändes helt hopplöst, han lyssnade inte alls och var helt okoncenterad och jag blev ännu mer nervös.

Tillslut lyckades vi samla oss och det var dags för V5 (fyrgången)
Det var bara att tölta in på banan, och sen så..
flöt allt på bra som fan :D

Gissa vem som var asnöjd över sin älskade häst?
Och sen till poängen, lyckliga stod jag och min fina heppa och väntade..
"Elin Andersén och Samboouu frauuu Yyyxahrygg tvöö"
"Domare 1: 4,6
Domare 2: 4,9 (!!!!!!!)
Domare 3: 4,6"


Fy faaan vilka fina poäng, 4,7 i medel :)

Och en domare är FEIF domare och dömmer NM och sånt, och av henne fick vi 6.0 får vår skritt och 5.5 för galoppen, hallelujah moments.


Nöjd och lycklig som fan så blev det några timmars väntan innan nästa gren.

Vid uppvärmningen var jag bara lugn, så in på banan men fick ta ner till skritt för den jag skulle rida med dök aldrig upp..
Lite synd för när jag red in kändes han så jättefin!

Men gick ändå bättre än förväntat!
3,8
Domare 1: 4,0
Domare 2: 2,8 (heh)
Domare 3: 4,5 ( :DDD)

Är sjukt nöjd med dagen och över hästen, kommer absolut göras om!

Och i fyrgången kom vi 9 av 23, satan vad bra vi är (jo ibland får man vara ego :) )

Nöjd,nöjd,nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar