SlideShowHeader

måndag 2 januari 2012

Årsresumé 2011

Här är mitt 2011:

Januari

Massvis med snö och minusgrader!


Februari

Fortfarande massor av snö. Red kurs för Helene.
Var till Ellen & co i Sverige på sadelprovning och köpte en underbar Luc Childeric.

Mars

Snö fortfarande.. Praoade på Stall Aftonsol en vecka.
Började ta en hel del lektioner för Malin M :)

April

Red kurs för Helene Blom
For till Helene och provred 3 saluhästar.
Sólon på bilden, Fanný och Kjarkur.
Årets första tävling, Náttfaris vårkval :)
Resultat:
T8: 4,10
V5: 4,87


Maj

En tävlingsmånad!
For till Sverige och tävlade på Dis lätta vårtävling.
Resultat:
T8: 3,70
V5: 4,93
V5 B-final: 4,17
9:onde plats
Álenskur och Midgårds prova på tävling.
Tävlade både på Sambó och Kyndill.
Resultat:
Sambó:
V5: 4,50
V5 A-final: 4,75
2:a plats

T8: 3,80
T8 B-final:4,25
5:e plats

Kyndill:
F1: 2,60
T1: 3,30
Sen var det Álenskurs och Midgårds officiella vårtävling
Då tävlade jag också både Sambó och Kyndill.
Resultat:
Sambó:
V5: 4,23
T7: 4,60
V5 B-final: 4,88
Vann, flyttade upp till A-final och strök mig från T7ans B-final :)
V5 A-final: 5,00
1:a plats :)


Kyndill:
V5: 3,67
T7: 4,77
T7 A-final: 4,25
1:a plats :)

Stolt matte med duktiga hästar :)

Förutom en massa härliga tävlingar så var det sista månaden i skolan och dessutom började jag jobba lite på helgerna.

Juni

Gick ut grundskolan.
Red 3-dagarskurs för Magnús Skúlason :)
Tävlade Upplandsmästerskapen och provred lite hästar :)
Resultat:
V5: 4,73
T8: 4,33

Resten av månaden spenderades mest på Jan Karlsgården och jobbade och jobbade..
Kyndill och Rosa for även hem i Juni.

Juli

Sambó hade vila. Jag jobbade och for och provred Gimsteinn.
Terrordådet i Norge skedde.
Farfar tapetserade om i mitt rum. Före ↑
Efter ↑
En hel del av min lediga tid spenderades på stranden vid stugan. Underbart.


Augusti

Jag fyllde 16 och klippte snedlugg och färgade håret ljusare :)
Jag började lusse och red Helene kurs.
Firade 3 år tillsammans med Älskling :) ♥
Tävlade Stormurs lätta hösttävling.
Resultat:
V5: 4,83
T8: 3,80
V5 A-final: 5,08
4:de plats
T8 A-final: 4,25
3:e plats

Jätte otroligt nöjd över vår insats :)

September

For till Sverige på provridning. Red Óskar på bilden, Tera, Loki, Slyngur, Glampi och Hördur.
Kursade för Helene Blom och specialidrotten för Malin M drog igång :)
Tävlade Åländska Mästerskapen med Sambó.
Resultat:
V5: 4,43
T7: 4,17
V5 A-final: 4,09
3:e plats
T7 A-final: 3,59
4:e plats

Kombination 3:a
På Skördemarknaden jobbade jag på Jan Karlsgården ena dagen och på skördefesten var jag med i Islandshästuppvisningen på travbanan. (....och på barnridningen)


Oktober

Red kurs för Magnús Skúlason :)
Några dagar efter kursen for vi över till Sverige. Fört till Helene och provred Sólon, Fanný och Brá. Sen flög vi ner till Skåne för att prova Máttur.
Jag blev såld och resten av månaden var mycket funderande hit och dit hur vi skulle göra. Tillslut bestämde vi oss för att köpa honom.
Lyckligast i världen är jag :)

Sista helgen i Oktober var jag på tjejkväll till Desse.


November

Åkte bil ner till Skåne för att skriva papper, hämta Máttur och se på Brösarpsgårdens Höstevent :)
12.11.11 blev han bara min ♥

Förutom Máttur så spenderades månaden till mycket pluggande.

December

Kursade med Máttur för Helene Blom.
Var skoltrött och hade fysträning på specialidrotten.
Jullov.
Firade en fruktansvärt mysig jul hemma. For till Vasa i stormen och shoppade lite.
Sista dagen spenderades med mitt födelsedagsbarn, Älskling såklart ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar