SlideShowHeader

lördag 21 januari 2012

Stretching

Halloj!
Väntar på att Älskling ska komma hit så jag kan gå och lägga mig, men tror att jag snart ger upp ;)
Idag har varit en bra dag, fysträningen gick bra och jag hann plugga en hel del på håltimmen. Skönt att få saker överstökat!
Efter skolan for jag direkt hem och hade specialidrott igen, fast häststretching då.
Vi började med att filma Sambó och Máttur (har inte hunnit massera Saeta så vi skippade henne) och det märktes bra skillnad från förra gången!

Sen introduktion av stretchning och så fick jag testa själv.
Stretchade framben, framåt på i 3 olika vinklar och bakåt. Bakbenen framåt och bakåt. Ryggen + Mage, hals och huvud :)

Sambó var lite surpuppa, men annars var han riktigt duktig. Märktes stor skillnad på sidorna och jag tror verkligen att stretchingen kan hjälpa honom.

Máttur tyckte det var jätteskönt när matte stretchade! Han undrade nog varför vi inte gjort såhär mysiga saker förut ;) Han var inte lika stel som Sambó, men även här märktes det skillnad på sidorna!

Så mycket mer har inte hänt idag, käkat tacos och haft fredagsmys!
Imorgon kommer Malin hit och visar hur jag ska longera hästarna med inspänningar :)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar