SlideShowHeader

fredag 6 januari 2012

Ridlektionen

Red lektion för Malin M här hemma idag! Det var verkligen bra, lärorikt och behövligt.

Fick hjälp och tips med uppsittningen, där han har varit spänd och vill springa iväg.
Skrittade och lade vikt på att han skulle länga halsen och få en lång och lägre överlinje.
Sedan lade vi stor fokus på samlingen och förberedelserna för tölt. Det är verkligen mycket att tänka på och det krävs en hel del av mig. Men tillslut fick vi det att funka!
Gjorde mycket övergångar skritt-tölt. Med lång föreberedelse och bara lite tölt. Men takten blev mycket bättre då och även formen! Malin är verkligen bäst!

Sen travade jag och även där lade vi vikt på att han skulle få en lägre och rundare hals.
Fick även tips för hur jag ska göra när jag är ute och rider honom och så!
Summa summarum så är jag jättenöjd med lektionen och har fått en massa tips och saker att bita i!

Efter mig red pappa lektion på Saeta. Roligt att se och Saeta var verkligen jättepigg!

Dessutom hade hästarna gått upp i vikt, vilket verkligen känns superskönt! Máttur var lite omusklad så nästa helg kommer Malin och visar hur jag ska longera honom med inspänningar så han jobbar rätt. Sen blir det att longera honom 2 ggr/vecka.

Åh, våren känns så spännande nu! Taggad!
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar