SlideShowHeader

söndag 22 januari 2012

Slö-söndag

Slänger in ett inlägg innan jag går ner och käkar middag. Hungrig!
Idag har jag bara tagit det lugnt, sovit länge, gått runt i morgonrock länge och sen ridit och stretchat Máttur.

Ridpasset då,
ibörjan gick det inte alls bra. Han ville inte samla sig utan bara springa upp i tölt direkt och lyssnade inte. Det kändes bara dåligt och jag visste inte riktigt vad jag gjorde fel. Men jag tog in honom på en lite mindre volt och samlade honom inför och upp i tölten och det gick mycket bättre! Han blev mycket lättare i munnen och måste verkligen jobba . Bitvis utökade jag volten så han till sist var på vanliga voltspåret. Sen kunde jag gå mycket lättare upp i tölt på vanliga voltspåret också. Så tillslut kändes han riktigt fin! Travade i en lägre form gjorde han också!

Efter passet så stretchade jag och han tyckte det var jääääättemysigt :)
Så summa summrum blev det ett riktigt bra ridpass!

Nu käk och sen.... måste jag plugga...
och imorgon blir det nog lite longering tror jag! Puss :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar