SlideShowHeader

tisdag 31 januari 2012

Sista Januari?

Say what? Jag känner mig lite borta, är det faktiskt Februari imorgon?
Vart tog Januari vägen riktigt?

Hade ju sovmorgon idag och när jag steg upp möttes jag av denna syn:
Känns skönt att Máttur känner sig så pass hemma att han ligger ner och sussar. Dessutom bråkar han alltid konstant med Saeta, så lite gulligt är det ju att de ligger och sover bredvid varandra :).

Idag hade jag hissaförberedelsetimme och sen på engelskan såg vi på filmen Fargo.
Efter engelskan (forever alone med alla städerskor på lusse) så ringde jag till Magnús.
Han tyckte att tömköra skulle kunna hjälpa, sen att rida lite längre ridpass så han verkligen får ta ut sig och att jag kommer åt honom. Jag kunde också testa rida med inspänningar och även testa rida på stånget.
Igår efter skolan var jag också ut och red Máttur, han kändes lite bättre då faktiskt.
Fokuserade på att han verkligen skulle lyssna för små signaler under uppvärmningen. Skritt -halt-trav-halt.
Sen lite töltövergångar och töltarbete som faktiskt funkade ganska bra!
Sen lite trav och galopp!
Var lite halt så blev inte så mycket fart!

Nu och resten av kvällen ska ägnas åt hissapluggande, prov imorgon.
Så ni får ha det prima, puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar