SlideShowHeader

söndag 12 juni 2011

Fredagen

Börjar väll med att berätta om fredagen.
När vi kom i land i Kapellskär började vi fara mot Marica.
Där lämnade vi Anjas häst Rodi och när vi ändå var där så passade vi på att prova Randalin.
Mamma fottade tyvärr inte, men såfort jag har filmen på datan så lägger jag upp film istället.

Randalin
Hon var en riktigt mysig häst och var positiv till arbete, lite pigg, men snäll och lyssnade fint på hjälperna. En trevlig häst helt enkelt! :) Marica började med att visa henne och sen provade jag henne.

Efter vi hade provat henne så for vi vidare mot Uppsala.Kan bara säga att det var olidligt varmt att åka bil, ACn funkade inte och trots att bilrutorna var uppe så höll jag på tuppa av emellan åt. Nära döden upplevelse :P

Hemma hos Helene lastade vi av Sambó och han fick stå i en sval och skön box. Vi själva for vidare till Agersta där jag provred två hästar.

Idunn när Caroline rider. Hon var 5 år, bara lite riden pga att hon fått föl och töltsatt i vintras.
Hon var en fin häst, lite het, men lyssnade, hade stora gångarter och nog mycket potential. Men tölten var inte så stark ännu. Hon var helt okej enligt mig :)
Jag och idunn travar
Jag och Idunn töltar.
Nästa häst var Halastjarna som caroline först visade i ridhuset och sen på ovalen. Hon sa dock att hon inte riktigt var sig själv. Men hon såg fin ut och hade mycket aktion.
Men när jag provade henne funkade det inte alls, vi hade verkligen ingen personkemi. Hon ville bara rinna iväg och spriga, lyssnade inte och var hård i munnen och het. Så hon var ingen häst för mig, men hon är nog säkert fin med någon annan.
Efter jag hade ridit henne så red Caroline henne lite till men med stångbett och boots, för hon sa att hon var stabilare med stångbett.
Och visst, hon var som förbytt och var inte alls som med det tredelade som jag red henne på.

Men jag är inget fan av stångbett och söker en häst som är mjuk och fin med ett milt bett.
Men annars en fin häst, men i mitt fall bara att titta på.

Efter det for vi tillbaka till Helene, satt med henne och hennes man Ronny på dreas altan resten av kvällen och hade det så mysigt.
Jag trivs verkligen på Västerboda islandshästar. Känner mig så hemma där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar