SlideShowHeader

onsdag 15 juni 2011

Kursdag 2



Då var kursdag nummer två över! Är mör i kroppen, men det är nog ingenting mot vad min häst är ;)
Har ridit 2 ridpass idag, började med båda från marken och i andra passet började det funka bättre för mig och Sambó från marken. Skönt eftersom han är en ganska dominant häst och övningen vi gjorde är bra för ledarskapet så känns det skönt att ha fått det igenom tillslut på rätt sätt!

Sedan red vi ganska hårt under passena också. Han var lite småhoppig i tölten emellanåt. Men annars så töltade vi i ett ganska högt tempo mot vad vi brukar, speciellt under det andra ridpasset. Sedan travade vi lite och sen galopp. Min häst tyckte nog det var lite tungt, men så bra för honom!

Jag tyckte iallafall det var kul och speciellt det andra ridpasset som enligt mig gick bättre!

Sen under lunchen hade vi teori om förutsättningar.

Aja, nu är det mycket inmatat i mitt huvud så är nog bäst att sova så man orkar imorgon.
Såg just att jag börjar först 12 på fredag sen, LYCKA med lite sovmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar