SlideShowHeader

lördag 4 juni 2011

Jobb och lite häst

Har jobbat 6 timmar idag. Lärt mig kassan ordentligt, varefter det kommer typ 15 motorcykelknuttar och ska beställa och vissa skulle betala med kronor och så fanns det ingen växel.. Så det blev lite råddigt, men funka :)

Har just varit och käkat middag till stugan och ska snart gå ut och mysa med min polle, prova ett annat bett på honom, eftersom domaren på förra tävlingen tyckte jag skulle testa ett annat. Har tidigare använt ett vanligt gummibett på honom så. Men tror det blir att testa ett tungfrihetsbett idag.

Iallafall så pratade min far med Caroline från Agersta idag angående provridningen på Halastjarna.
Ska prova ett ungsto också, Idunn från Agersta. Det ända jag vet om henne är att han var mycket utvecklingsbar och hennes helsyskon var såld till tävling. Och så hittade jag att hon är efter Ljufur frá Vindasi och Rún frá Stora-Lambhaga (1-klass 8.17). Halastjarna är ju också efter Ljufur frá Vindasi och sen är Tyr från Agersta undan Rún frá Stora-Lambhaga. Tyr är tävlings och avelshingst på Agersta.
Hon är född -06 och borde då vara lika gammal som Sólon från Västerboda. Så ska bli kul att rida en till 5åring och se och jämföra hur de är :) Jo och även hon är fux.

Nu ut till min lilla prins! Pusshej




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar