SlideShowHeader

söndag 26 juni 2011

Sista söndagen i Juni 2011

Hej Hej!
Idag har jag jobbat (oh really???)
Men slutade 2 timmar tidigare så jag for till stugan och red på min fina Saetis.
Hon var huuur mysigt som helst när jag gjorde henne i ordning. Jag stod och kliade och pajade henne på ansiktet och hon bara blundade och njöt. Annars är hon så att hon bara vänder sig bort om man vill mysa lite. Men idag var hon huuur mysig som helst.

Red i vår Karlslund Kari Flex "sadel".
Haha jag förståååår inte hur jag stod ut att rida i den innan. Är så van vid att rida i min Childeric nu så det var ingen höjdare att rida i Kari Flexen.
Men den får mig bara att uppskatta min sadel ännu mer :)!

Alltså den bara gled frammåt, sen när den har som värsta kudden bak där man sitter så putar den ju upp ens rumpa något fruktansvärt obekvämt. Och när jag skulle rida i trav eller galopp så flög man ju upp och ner och hit och dit som en boll.
Ojoj, men jag klarade mig ju förut, men det var verkligen ett bra köp med ny sadel :)

Iallafall var Saeta hur duktig och mysig som helst hela ridturen :)

Imorgon efter jobbet blir det nog att fara och rida Sambó :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar