SlideShowHeader

söndag 5 juni 2011

Gårdagen

Jahapp, hann inte blogga mer igår för var så trött när jag väl kom in igen och satte mig vid datorn.

Var iallafall ut och red på Sambó. Eller började med att ryckta honom i säkert 45 minuter, han lossade så tusans med hår. Han är lite efter och har fortfarande lite vinterpäls kvar :P
Sen smörjade (smorde?) jag honom och penslade hans hovar.
Tyckte det funkade bra med bettet, men ska testa lite fler bett nästa ridlektion för Malin.
Annars så skötte han sig fint, han var extra mysig dessutom :)

Nu är det tävling nästa helg, sen Magnús Skulasson kurs och sen nånting efter det ska han få sommarlov ett bra tag! :) För det förtjänar han!

Efter ridpasset var jag och Älskling ner till stugan en sväng och när vi var påväg tillbaka stod en jävla ko ute på vägen :( Usch gissa om jag blev rädd. Men det gick bra som tur var, resten av kvällen spenderades i soffan med lite Ben & jerry's. Nami :)

Marica tipsade oss om en häst dessutom som det kanske blir att fara och provrida om någon helg :)
Randalin från isgård heter hon och på bilderna hon skickade åt pappa så ser hon iallafall fruktansvärt söt ut :) Det är hon på bilden. 7 år tror jag hon var, 5 gångare. Så ska bli kul att fara och prova henne också.

2 kommentarer:

  1. ååå vad kul! :)
    Hon är fiiiin, träffa ju på henne när jag var på prao hos marica, och var även "hästskötare" för dem på en tävling på örnäs! :)
    har en bild på fb på henne som jag verkligen gillar, fast den är lite över redigerad! ;) kan tagga dig där får du se! :)
    har även några bilder på henne i albumet "örnäs kvaltävling 2010?"

    SvaraRadera
  2. Okej, ska kolla :) Hon verkar ju iallafall jättemysig! Kanske blir på söndag som jag far och kollar på henne beroende på vad vi hinner :)

    SvaraRadera