SlideShowHeader

tisdag 14 juni 2011

Kursdag 1

Idag var första kursdagen då!
Magnús red alla hästarna idag.
Började med att jag värmde upp Sambó och han kändes mjuk och fin. Sedan tog Magnús över och började med att flytta honom från marken. Min heppa envisades till en början men insåg sen att det inte var någon idé :P
Sen red Magnús Sambó och det var en fröjd för ögat, faaan vad fin han var! :)
Pappa filmade så lovar att det kommer film sen.

Efter att Magnús hade ridit så fick jag hoppa upp och ta några varv på ovalen. Herregud det var ju inte samma häst som jag satt upp på!! Var verkligen skithäftigt. Han har aldrig aldrig känts sådär förut. Sen lyssnade han såååå bra för hjälperna och gick som en klocka och han var så mjuk i munnen i tölten. Nej herregud, jag blev nästintill chocktillstånd!
Men gissa hur härligt det kändes att rida sin häst när han var så fin?? :D
Världens bästa Sambó!

Bäst av allt är ju att det här bara var första dagen och jag har 4 spännande ridpass att se fram emot :) Ojoj vad jag kommer lära mig mycket de här dagarna!

2 kommentarer:

  1. Guuud så kul! :)
    Tusan att jag jobbade idag, hade gärna varit och kollat! :)

    SvaraRadera
  2. Jo jättesynd! Har du tid borde du verkligen komma och kolla någon dag :) Helt klart värt att se!

    SvaraRadera