SlideShowHeader

söndag 12 juni 2011

Provridning Lördag

Nu innan jag går och sover så tänkte jag berätta om de två sista provridningarna. På Sólon och Fanný.

Helene började att visa Sólon på banan och värma upp honom och sedan red vi ut tillsammans. Jag på Sólon och Helene på Fanný. Sólon är ju bara 5, men herregud vad han har utvecklats sen jag provred honom förra gången. När jag rycktade honom och fixade i ordning var han super lugn och inte alls överallt och ingenstans. Det ända var att han tyckte det var lite tråkigt när Fanný fick uppmärksamhet istället för honom ;)

Men iallafall så red vi ut en lång bit och han var så mysig. Han är så mjuk och fin och framförallt lyhörd. Alla gångarter var riktigt fina och han hade inte svårt för någon gångart. Dessutom är han ju så positiv, alldeles perfekt frammåt och villig. Under den här ridturen fick han mitt hästhjärta att klappa lite :) Dessutom har han ju en sån stor potential för framtiden.

På hemvägen red jag Fanný, men den damen var lite väl pigg på att få komma hem ;) Men när hon hade lugnat ner sig så gick det hur bra som helst.

Väl tillbaka efter en lång ridtur så red jag dom båda lite på banan. Dock var de båda jättetrötta eftersom båda har lite kalaskula till mage ;) Så det gick inte alldeles super, men somsagt. Fick allt jag behövde under uteritten för att falla ;).


Sólon innan vi for iväg
Fanný tillbaka efter uteritten, hon var somsagt trött så det gick inte lika bra som förra gången jag provade henne.

Sólon, han var också sååå mycket finare under uteritten och gick i mycket bättre form då.

Lite tvätt efter ett svettigt pass ;)
Pussgurkan Sólon :)
Han är så extremt söt med sina stoora svarta ögon :)

Så det var det!

Godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar