SlideShowHeader

söndag 12 juni 2011

Upplandsmästerskapen

Efter att ha krånglat något fruktansvärt med blogger så har jag äntligen fått upp bilderna från Upplandsmästerskapen.

Det var runt 30 grader och stekhett, men trots det skötte sig Sambó super. Han var jätte lugn och fin.

I V5 var det 36 starter. Jag blev jättenöjd med mitt V5 program, Sambó skenade inte alls med mig i galoppen. Dock fattade han fel, men vi bytte genast till rätt och galopperade sen 1 och ett halvt varv.
Poängen blev 4,8 5,4! (Min första 5,4 med bl.a 6,5 för skritten! Så det var verkligen jätte roligt :)) och sen 4,0.
Var dock inte alls nöjd med 4,0. Men fick delvis förklaring när jag fick domarkommentaren och av tredje domaren som gav 4,0 så fick jag 2 poängs avdrag i galoppen för felfattning! Det tycker jag att är mycket, speciellt med tanke på att en av de andra domarna bara gav 0,5 poängs avdrag för felfattning. Men ja, sånt är livet och det är ju domarna som avgör.

Huvudsaken är ju att Sambó skötte sig bra och det kändes bra. Slutpoängen blev iallafall 4,73.

Men vi slutade trots det på en 16onde plats av 36 starter och det är jag helt klart nöjd med :)
Traven
Galoppen
Lite uppvärmning inför T8


I T8 var det 26 starter. Sambó var lugn och fin där med och jag är hel klart nöjd. Vi fick av domarna 4,5 4,5 och 4,0. Totalt 4,33. Det är ett av de bästa resultaten i T8 vi har fått, som bäst 4,6 men före det var vårt bästa 4,2. Så vi slutade på 15onde plats av 26 startande. Inte illa det heller :)
Tyvärr räckte det inte till någon finalplats för oss, men jag är jättenöjd ändå. Det var riktigt hög kunkurens och vi gjorde bra ifrån oss :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar