SlideShowHeader

onsdag 22 juni 2011

Saetapaeta :D

Varit ledig idag också! Fin fint :) Men sen jobbar jag tors-mån.
Idag har jag inte orkat göra så mycket, legat ute i solen på en filt och läst gamla Islandshästen tidningar. Och så har jag ätit grillade hamburgare nere på stugan :)

Hoppas jag får mitt schema för juli imorgon så vi kan bestämma när jag ska fara och provrida till Sverige!

Föresten igår var jag ut och red hästarna. Började med Saeta.
Jösses vad roligt det är att rida den hästen. Hon är så positiv och glad.
Vi gick genom skogen, travade och galopperade och töltade små pyttesträckor.
Mamma var med och satte upp våra skogshinder, eftersom Saeta älskar att hoppa.

Och jääääklar vad hon taggade till. Nog för att hon annars flyger över hindrena i full fart. Men igår, hon hoppade dubbelt så högt som hindrena var. (Hindrena är ungefär 40-50 cm så hon hoppade runt 80-90 cm) Haha fan vilken rolig känsla det var!
Hon var riktigt på hugget, har aldrig varit med om att hon gjort något liknande :D Och sen var hon så uppe i varv så hennes tölt blev riktigt ren och fin. Älskade bussaetis! Nästa gång får mamma ta telefonen med och filma :)

Hoppas det blir någon skojhopptävling i sommar/höst. Isåfall ska vi självklart vara med!

Sen red jag Sambó, började från marken som på Magnús kursen, det gick bra! Sen genom skogen och sen övade vi ganska mycket tölt. I slutet släppte han och blev mjuk i munnen, men vi fick kämpa ett tag. Sen travade vi och galopperade i vår galoppbacke. :)

Men efter jag hade ridit så var han lite bråkig och bara höll på testade. Han är ju väldigt dominant i sig själv Sambó. Och nu efter Magnús kursen när jag har börjat ställa mer krav på vem som bestämmer så gör han lite uppror. Vi är lika envisa båda två ;).

Nu under helgen ska hästarna antagligen ner till stugan och där finns det massvis med ridvägar! Så förhoppningsvis slutar jag tidigare någon dag så jag hinner fara ut och rida där :).

4 kommentarer:

  1. Va kul! Saeta tycker jag om, hon e så fin! :)
    Var är det du jobbar? :) :)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Jag jobbar på JanKarlsgårdens Wärdshus som servitiris :)

    SvaraRadera
  3. Vad är det för häst/hästar du ska prova i Sverige? :)

    SvaraRadera
  4. Gimsteinn från Östra Greda :)

    SvaraRadera